Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Akkurat nå har vi noen tekniske utfordringer

Vi opplever noen tekniske utfordringer, og noen av våre tjenester er derfor utilgjengelig akkurat nå. Vi jobber med å ordne feilen, og du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen. Beklager ulempen!

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Håndtere livskriser - Tryg forsikring

Håndtere livskriser

Hvordan bør du som leder på best mulig måte håndtere dine ansattes livskriser? Her gir vi deg noen gode råd. Det kan være vanskelig å vite hvordan man skal håndtere andres kriser. Hver enkelt person, og dermed hver enkelt ansatt, reagerer ofte svært ulikt når en krise oppstår.

11 gode råd for å håndtere ansattes livskriser

  • Innkall til en samtale tidlig, altså når du oppdager eller får informasjon om en ansatt som har det vanskelig.
  • Informer om hvorfor du innkaller til denne samtalen; hva skal møtet handle om?
  • La samtalen ha fokus på det som er relevant for jobben.
  • Vær et medmenneske, ikke en terapeut. Du skal ikke løse den ansattes problemer.
  • Vis forståelse for at det vedkomne opplever er vanskelig, men behold fokus på hvordan arbeidsplassen kan bidra i en positiv retning, eksempelvis kolleger, samhold, mestring, engasjerende oppgaver også videre.
  • Sjekk ut hva den ansatte selv tenker, og eventuelt om han eller hun selv har forslag til tiltak.
  • Vær raus med tilrettelegging; vis den ansatte at han eller hun er viktig og ønsket på arbeidsplassen.
  • Vær tydelig på at det er viktig å være på jobb selv om man ikke kan yte 100 %.
  • Informere om eventuelle tilbud gjennom bedriftshelsetjeneste.
  • Følg opp med regelmessige møter - ikke la det bli kun med dette ene.
  • Gjør så godt du kan. Bruk din sosiale kompetanse. Å gjøre et forsøk er langt bedre enn å la det være.

 

Kontakt oss Tryg Helseportal