Viktig informasjon om endringer av eFaktura. Les mer her. 

Akkurat nå har vi noen tekniske utfordringer

Vi opplever noen tekniske utfordringer, og noen av våre tjenester er derfor utilgjengelig akkurat nå. Vi jobber med å ordne feilen, og du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen. Beklager ulempen!

Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

For informasjon om skogbrannene på Rhodos, se denne siden.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Bekymret dame ser på mobil

Tryg ID

Få hjelp hvis du opplever identitetstyveri, eller at noen misbruker bilder eller profiler på sosiale medier.

Har du samlet dine forsikringer hos oss? Da kan du ha Tryg ID inkludert i ditt kundeforhold. Les mer her

Et ID-tyveri betyr at noen får tak i personopplysningene dine og misbruker disse. Det tar ofte lang tid før ID-tyveri oppdages, og svindelen kan være så omfattende at det tar mange måneder å slette uregelmessige økonomiske krav.

Hjelp til å rydde opp etter ID-tyveri

Det kan være skremmende å oppleve at noen stjeler identiteten din, og det kan være svært vanskelig å rydde opp i. Med Tryg ID får du profesjonell hjelp til å begrense og rette opp i de økonomiske konsekvensene knyttet til et ID-tyveri. 

Ved et ID-tyveri vil opplysningene dine kunne brukes til å:

  • Opprette kredittkort
  • Ta opp lån
  • Opprette mobilabonnement
  • Kjøpe varer og tjenester i ditt navn

Tryg ID vil for eksempel kunne hjelpe deg med:

  • Kontakte kredittselskaper, kreditorer og avvise urettmessige krav
  • Gjøre innsigelser mot og slette urettmessige betalingsanmerkninger

Hjelp ved misbruk på sosiale medier

Du får også hjelp av Tryg ID hvis du opplever at bilder eller profiler på sosiale medier blir misbrukt. Tryg ID kan blant annet bidra med:

  • Veiledning til hvordan du kan fjerne og rydde opp i uønsket informasjon
  • Veiledning til hvordan du sletter eller lukker falske profiler og brukerkontoer
  • Kontakte eieren av et nettsted med formål om å få fjernet uønsket og/eller krenkende informasjon eller bilder

Kontakt Tryg ID hvis du:

  • Mister eller blir frastjålet pass, førerkort eller betalings-/kredittkort
  • Mister eller blir frastjålet andre papirer som inneholder personnummeret ditt
  • Oppdager uventede transaksjoner på kortfakturaer eller bankkonto
  • Mottar telefoner, brev eller e-post om varer som du ikke har bestilt eller solgt
  • Mottar kredittvurderinger eller avslag på lån eller kreditt du ikke har søkt om
  • Mottar regninger eller inkassokrav som du ikke kjenner
  • Får melding om adresseendring som du ikke har bestilt
  • Plutselig ikke får post i postkassen lenger
  • Opplever at bilder eller profiler på sosiale medier blir misbrukt
  • Kontakt Tryg ID

    Det er viktig at du kontakter oss straks du har mistanke om ID-tyveri. Du kan også ringe for tips og rådgivning. Vi sitter klar på 55 17 18 19. 

    Har du Tryg ID inkludert i ditt kundeforhold er tjenesten gratis.

  • Vil du vite mer?

    Ønsker du mer informasjon om våre forsikringer eller fordeler?

    Snakk med våre hyggelige rådgivere på telefon 915 04040. Du kan også få et tilbud – helt enkelt!

    Les mer om fordelene


Gode råd for å være sikker på internett

Les våre råd for å være sikker på internett