Lønnsinnberetning
Sammen med avtaledokumentene dine sender vi deg årlig en oversikt over skattepliktige deler av personalforsikringene dine.
Hei. Hva kan jeg hjelpe med?
Har du spørsmål om private forsikringer?
Kontakt kundeservice for privat her.
Nettsiden vår blir snart enda bedre
Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.
Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart.
Sammen med avtaledokumentene dine sender vi deg årlig en oversikt over skattepliktige deler av personalforsikringene dine.
Lønnsinnberetningsbrevet blir sendt ut en gang i året sammen med avtaledokumentene. Denne kan hentes ut inne på Min Bedrift under den aktuelle avtalen.
Det blir utstedt en lønnsinnberetning per avtale som inneholder personprodukter. Dette kan medføre at selskapet mottar flere innberetningsbrev, og må innberette alle.
Hvis personalforsikringen er registrert på antall ansatte og ikke navngitt, vil de ligge inne på en gruppering som er valgt for ansatte. Et eksempel på en slik gruppering er "Alle ansatte".
Lønnsinnberetningen gjelder for det aktuelle forsikringsåret og denne perioden er spesifisert i brevet. Forsikringsåret kan gå på tvers av kalenderåret.
Lovbestemt yrkesskade er ikke skattepliktig og skal ikke leveres inn i A-meldingen.
For personalforsikring registrert på gruppering, må dere selv regne ut hvor lenge personen har vært ansatt og dele summen per ansatt på dette. Dersom personen er navngitt vil summene være korrekt så lenge forsikringen ble startet samme dato som ansettelsesdato.