Hva skjer hvis du skader bilen din?

Hva skjer hvis du skader bilen din?

Det er aldri hyggelig å få en skade på bilen. Vi har som mål og få deg tilbake til en normal hverdag igjen så raskt som mulig.

Hva du kan forvente

Klikk på punktene under for å sette deg inn i hva du kan forvente etter at du har registrert bilskaden din hos oss:

1: Kontakt verksted for taksering av skaden

Har du kaskoforsikring eller Bil Ekstra? 

  • Når kjøretøyet ditt har fått en skade og denne er meldt til Tryg, er det første steget å ta kontakt med verkstedet du ønsker at skal reparere bilen din for å få taksert skaden. 
  • Verkstedet tar bilder av skaden(e) på kjøretøyet for videre behandling, dette tar rundt 10-15 minutter. Verkstedet vurderer skaden og beregner hvor mye reparasjonen vil koste. 
  • Verkstedet sender deretter taksten til Tryg for godkjenning, slik at du kan være helt sikker på at vurderingene til verkstedet er riktig.

NB! Hvis du ikke har kaskoforsikring eller Bil Ekstra, ber vi deg vente med taksering til en saksbehandler har gått gjennom skadesaken og tatt kontakt med deg.

 

2: Tryg gjør en vurdering

  • Vi vurderer om vi har fått nok informasjon fra deg og verkstedet for å kunne fortsette prosessen. 
  • Hvis vi trenger mer informasjon om din skade, tar vi kontakt med deg.

3: Reparasjon av skaden

  • Når taksten er godkjent, er kjøretøyet er klart for reparasjon. Verkstedet vil da ta kontakt med deg for å avtale tidspunkt. 
  • Når reparasjonen er ferdig, betales egenandelen direkte til verkstedet. 
  • Hvis det er avtalt kontant erstatning for skaden med Tryg, trekkes egenandelen fra oppgjøret. Du finner egenandelen din i brevet du får fra oss når du melder skade, eller i vilkårene dine. 
  • Hvis det kun er mindre skader og du ikke ønsker å reparere disse, kan du ta kontakt med oss for å avtale kontant erstatning i stedet. Hvis skaden er så omfattende at bilen ikke kan repareres, vil du motta et skriftlig erstatningstilbud fra Tryg basert på kjøretøyets verdi.

4: Leiebil via Avis

  • Har du Bil Ekstra kan du ta kontakt med Avis på telefon 66771101 eller ccs.no@abg.com hvis du har behov for leiebil. 
  • Er du usikker på om leiebil er dekket i forsikringen din, finner du informasjon om dette i brevet du får fra oss når du melder skade eller i vilkårene dine.

5: Avslutning

  • Når skadesaken er ferdig behandlet, får du et sluttbrev fra Tryg. Sluttbrevet er en oppsummering av saken, og sendes til deg på e-post eller brev (avhengig av hva du har valgt). 
  • I etterkant av skaden, vil du også motta en kundeundersøkelse fra oss. Vi blir glade for tilbakemeldinger!

Har du fått en skade på bilen din? 

Meld fra om skaden, så hjelper vi deg videre.