Forsinket bagasje

Har du sjekket hva du har krav på fra flyselskapet ved forsinket bagasje?

Hvis bagasjen er forsinket, bortkommet eller skadet, kan du kreve erstatning av flyselskapet. 

Forsikringen kan dekke

Vi kan dekke nødvendig innkjøp av klær og toalettartikler.

PS! De aller fleste opplever at bagasjen kommer til rette i løpet av noen timer – vi oppfordrer derfor til å tenke gjennom hva du egentlig trenger før du går til innkjøp av nye ting. 

Ikke dekket av forsikringen

  • Forsinket bagasje til siste flyplass på hjemreisen 
  • Forsinket bagasje som skyldes streik 
  • Telefonutgifter 
  • Tapt ferietid

Nyttig informasjon

Har du eller noen andre mottatt en PIR-rapport fra flyselskapet?

Meld straks fra om bagasjeforsinkelse til ankomstservice på flyplassen der du lander. Du vil få en PIR-rapport, eller «Property Irregularity Report» som du skal ta vare på og sende til oss når vi trenger den. Rapporten inneholder dokumentasjon på ansvaret flyselskapet har i situasjonen.

Husk å ta vare på kvitteringer fra dine innkjøp!

For at vi skal behandle saken raskest mulig og for du skal få rett sum utbetalt, er vi nødt til å vite hva du har kjøpt. Ta derfor bilde av kvitteringen(e) og legg det med i skademeldingen. Det er dette som blir grunnlaget for erstatning.

Hva gjør jeg hvis bagasjen ikke kommer til rette?

De aller fleste får heldigvis bagasjen sin igjen, men i enkelte tilfeller vil den være å regne som tapt.