Forsinket på reisen

Forsikringen kan dekke

  • Hvis forhåndsbestilt transportmiddel du skal reise med ikke går til avtalt tid
  • Hvis reise med offentlig transportmiddel eller egen bil blir forsinket slik at du ikke rekker neste forhåndsbestilte transportmiddel
  • Forsinkelser som gjør at du ikke får benyttet bestilt hotellovernatting, leiebil eller arrangement (gjelder for kunder med vår beste dekning – Reise Premium)

Ikke dekket av forsikringen

  • Utgifter som kan kreves erstattet av reisearrangør, trafikkselskap, flyselskap eller andre
  • Forsinkelser som skyldes streik, personalmangel, kansellering eller overbooking som flyselskapene selv er lovpålagt å erstattee

Les om hva du har krav på om reisen din er kansellert grunnet streik her.

Nyttig informasjon

Hva trenger vi fra deg når du skal melde inn saken?

Det er viktig å finne ut av årsaken til hvorfor reisen ble forsinket for å kunne sende riktig krav til reiseforsikringen. Vi trenger skriftlig bekreftelse fra flyselskapet på årsaken til forsinkelsen.

Har du sjekket hva du har krav på fra flyselskapet ved forsinkelser?

I tillegg til refusjon eller ombooking kan du ha krav på kompensasjon når flyet er forsinket eller kansellert. Om og hvor mye, avhenger av årsaken, når du fikk melding om endring, lengden på reisen og flystrekningen. Du kan sjekke hva du har krav på, på forbrukerrådet sine nettsider.

Forsinket bagasje?

Du kan få erstatning for nødvendige klær og toalettartikler når bagasjen din ikke er tilgjengelig.