Behandlingsforsikring

Hva dekker forsikringen

  • Sykehusbehandling 
  • Spesialistbehandling 
  • Kreftbehandling 
  • Fysikalske behandlinger 
  • Psykolog 
  • Psykologisk førstehjelp 
  • Medisiner 
  • Tekniske hjelpemidler etter operasjon 
  • Reiseutgifter 
  • Oppholdsutgifter 
  • Reiseledsager 
  • Gjenopptrening 
  • Rus- og spillavvenning 
  • Garantitid

Ikke dekket av forsikringen

Behandling som ikke er forhåndsgodkjent av oss refunderes ikke.

  • Behandling ved sykdom eller skade som krever øyeblikkelig hjelp 
  • Behandling av kroniske smerter 
  • Konsultasjon hos allmennlege, rutinekontroll, screening, helseforebyggende undersøkelser og behandling
  • Utredning og behandling hos tannlege eller kjeveortoped/kjevekirurg 
  • Reseptbelagte legemidler 
  • Synskorrigerende behandling som eksempelvis briller, linser, etc. 
  • Ikke offentlig godkjent behandling som for eksempel kosmetisk behandling eller eksperimentell behandling 
  • Søvnproblemer og snorking, som eksempelvis søvnapné

Slik fungerer behandlingsforsikringen

Har du behandlingsforsikring?

Behandlingsforsikring kan kjøpes som privatperson, via forbund eller gjennom din arbeidsgiver. 

Melder du en skade på vegne av andre?

Du kan melde en skade på vegne av andre ved å logge inn med egen BankID og ha avtalenummer klart. Den som er skadet må signere en fullmakt via et skjema som blir tilsendt i etterkant. 

Hvis du ikke har BankID, kan du ringe oss, så hjelper vi deg med å melde din sak manuelt.

Har du behov for helsehjelp gjennom behandlingsforsikringen, kan du melde saken til oss. 

Ved fysikalsk behandling og psykologisk førstehjelp trenger du ikke henvisning. Alle andre behandlinger eller undersøkelser krever henvisning fra lege. 

Vi vil vurdere din skadesak og eventuelt videreformidle den til våre private samarbeidspartnere.

Hvordan melder du din skade eller sykdom?

  1. Velg skadeskjema for behandlingsforsikring 
  2. Ha avtalenummeret klart 
  3. Fyll ut informasjon om sykdom eller skade, samt ønsket behandling 
  4. Last opp gyldig henvisning i de tilfeller det kreves. Henvisning trengs ikke for fysikalsk behandling og psykologisk førstehjelp.

Hvor kan jeg få min behandling?

Ved godkjent skadesak vil du bli kontaktet av en av våre samarbeidspartnere med tilbud om behandling innenfor vår garantitid. Du trenger altså ikke foreta deg noe. 

Husk at all behandling skal være forhåndsgodkjent av oss.

Hva trengs for å melde sak?

Ha avtalenummeret klart 
Både private kunder, forbundskunder og bedriftskunder må ha avtalenummeret klart ved melding av skade.   

BankID 
Når du melder skade på nett, må du verifisere deg med BankID.   

Henvisning 
Ved fysikalsk behandling og psykologisk førstehjelp trenger du ikke henvisning. Alle andre behandlinger eller undersøkelser krever henvisning fra lege.

Ting folk lurer på

Hva er garantitid?

Vi garanterer deg hjelp innen 10 eller 14 virkedager. Innenfor disse virkedagene sørger vi for at du får tilgang på enten første undersøkelse, innleggelse, behandling eller operasjon. Garantitiden regnes fra første virkedag etter du har meldt inn din sak og sendt inn riktig dokumentasjon.

Hva skjer om du får en bruddskade og trenger øyeblikkelig hjelp?

Vi dekker ikke øyeblikkelig hjelp. Om du for eksempel brekker foten bør du gå til legevakt eller lignende. Behandling etter akuttfasen kan meldes dersom du får en henvisning til videre utredning eller fysikalsk behandling.

Hvordan gjør jeg det med betaling?

I enkelte tilfeller vil det være en egenandel. Se i dine forsikringspapirer om dette gjelder din behandlingstype.