Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Akkurat nå har vi noen tekniske utfordringer

Vi opplever noen tekniske utfordringer, og noen av våre tjenester er derfor utilgjengelig akkurat nå. Vi jobber med å ordne feilen, og du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen. Beklager ulempen!

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Forsinkelser ved reparasjon av bil

Hvorfor tar reparasjonen så lang tid?
Koronapandemien, den tragiske krigen som nå rammer Ukraina sammen med generell råvaremangel skaper dessverre store forsinkelser i deleleveransen både til bil og båt. Derfor opplever hele forsikringsbransjen at reparasjonstiden øker hos verkstedet. Flere kunder må dessverre vente lengre enn normalt på at bilen eller båten skal bli reparert. Vi beklager den ulempen dette medfører for våre kunder, men ventetid på deler er dessverre ikke noe Tryg rår over. 

Kan jeg få leiebil ut over vilkår på grunn av den spesielle situasjonen?
Vilkårene angir hvor mange dager du som kunde kan få leiebil i forbindelse med en bilskade. Normal reparasjonstid – i tillegg til maksimal leietid – setter begrensningen i våre vilkår. Har du for eksempel Bil Ekstra, dekker Tryg inntil 60 dager med leiebil, og vi kan ikke dekke leiebil ut over dette. Du kan selv velge når du har mest bruk for leiebilen og eventuelt hente og levere inn leiebilen etter behov. Vi ber deg holde tett dialog med utleier, slik at dere er enig om hvor og når leiebilen kan leveres/hentes. 

Må jeg betale forsikringen mens jeg venter på at bilen skal bli klar?
Alle registrerte kjøretøy må betale trafikkforsikringsavgift og ha ansvarsforsikring (trafikkforsikring). Tar reparasjonen på verkstedet svært lang tid, kan du velge å avregistrere kjøretøyet for å stoppe forsikring og veiavgift. For å avregistrere et kjøretøy, må du selv levere skiltene inn til en trafikkstasjon. Les mer på Statens vegvesen sine sider.

Hva skjer dersom jeg ikke får skaffet meg en leiebil?
Tryg og Enter har Avis som hovedleverandør av leiebil. Avis har en stor leiebilpark og dette sikrer at våre kunder får leiebil når behovet er tilstede. I de aller mest hektiske ukene, spesielt om sommeren, har vi opplevd at leiebil ikke er mulig å skaffe. Det kan da hende at alle leiebiler er utleid. Sommeren 2022 forventes å bli spesiell, siden ventetiden på deler er lenger enn normal. Dersom leiebil ikke lar seg skaffe når du har en skade, vil vi kompensere med et kontantoppgjør. Snakk med vår skadeavdeling, så hjelper vi deg.  

Tilbake til Meld skade på kjøretøy