Skade på kjøretøy

Få ekstra rask behandling når du melder skaden på nett.

Velg skadeskjema nedenfor og identifiser deg med Bank ID.

Dersom du ikke har Bank ID innlogging, velg skadeskjema her

  • Melder du skade på nett logger du inn med Bank ID eller Bank ID på mobil. 

    Bank ID er en personlig og enkel elektronisk legitimasjon for sikker identifisering. I den fysiske verden kan du bruke pass, førerkort eller bankkort for å bekrefte hvem du er. I den elektroniske verden kan du bruke Bank ID.

    • Polise-/avtalenummeret ditt. Dette finner du på forsikringskortet, forsikringsbeviset eller på Min Bedrift.
      Hvis du har forsikring gjennom arbeidsgiver, får du nummeret fra arbeidsgiveren din.
    • Personalia for den eller de som søker erstatning.
    • Ta vare på dokumentasjon og bilder i saken, vi ber om dem ved behov.
    • Digitaliser gjerne billetter, kvitteringer, henvisninger, politianmeldelse o.l. ved å fotografere dem med mobilen.
    1. Så snart henvendelsen din er registrert hos oss, får du bekreftelse på e-post.
    2. Enkle saker som meldes på nett ferdigbehandles raskt.
    3. Trenger vi mer informasjon, tar vi kontakt med deg i løpet av 1-2 arbeidsdager.
    4. Vi samarbeider med fagfolk, og hvis du trenger hjelp, involverer vi disse umiddelbart.
    5. Ved behov følger vi opp saken din mot andre selskap eller parter.
  • Motparten plikter ikke å skrive skademelding etter et uhell, men han/hun plikter å oppgi personalia og registreringsnummer. Hvis du har anledning, noter navn og telefonnummer på vitner og ta bilder. Send oss en skademelding og vi vil da kontakte forsikringsselskapet til motparten din for å avklare ansvarsforholdet.

  • Som innlogget på tryg.no kan du enkelt melde skaden og velge blant våre avtaleverksteder. Du får også mulighet til å reservere leiebil, dersom du har tegnet forsikring for leiebil. I tillegg kan du laste opp dokumenter, kontakte oss og følge utviklingen i skadesaken.

    Vi ønsker at du melder inn alle skadesaker du er involvert i, slik kan vi hjelpe deg raskt med blant annet å finne verksted. Vi vil deretter fortelle deg hva som skjer videre i saken.

  • Ja, du kan velge kontantoppgjør dersom du ønsker det. Meld skaden og vi avklarer dette med deg i løpet av saksbehandlingen.

  • I de fleste tilfeller blir ansvarsforholdet avklart raskt. I enkelte tilfeller kan det ta lengre tid, som for eksempel ved:

    • Sammenstøt mellom sykkel og bil.
    • Skader påført av takras.
    • Skader påført av vaskeautomat.
    • Kollisjon med kjøretøy registrert i utlandet.
    • Sammenstøt der partene ikke er enige om hendelsen eller ansvaret.
  • Det viktigste er å sikre seg informasjon om motparten (registeringsnummer på bil, navn, adresse, telefonnummer, osv.).

    Videre anbefaler vi at du og din motpart skriver en felles skademelding som beskriver ulykken i detalj. Vær nøyaktig når dere tegner skissen på skademeldingen. Noter gjerne ned viktige mål på skissen. Er du ikke enig i alle opplysningene på skademeldingen, må du skrive dette på skademeldingen. Skademeldingen kan du enkelt laste opp ved å logge inn på Min Side.

    Ta gjerne bilder av ulykkesstedet, slik at bilens posisjon, og eventuelle spor etter bilen vises. Har du ikke et kamera for hånden, er kanskje mobiltelefonen din utstyrt med et kamera du kan bruke.

  • Du egenandel finner du på ditt forsikringsbevis, eller ved å logge deg inn på Min bedrift.

  • Bilansvarsforsikringen kan dekke tap og utgifter som følge av skaden. Vi stiller rimelige krav til dokumentasjon, slik at vi kan vurdere om tapet har en sammenheng med ulykken. 

  • Vi trenger ingen skademelding fra deg.

    Ta kontakt med et av våre avtaleverksted og avtal time for skifte eller reparasjon av ruten. Det er verkstedet som gir råd om hva som må gjøres med din skade.

    Verkstedet sørger for all nødvendig kontakt med oss.

  • Du finner oversikt over ditt nærmeste avtaleverksted her.

  • Det er ingen egenandel ved reparasjon av ruten. Dersom det er behov for å skifte ruten, vil egenandel påløpe. Avtaleverkstedet vil vurdere skadeomfanget, og informere om din egenandel.

  • Nei, reparasjon og skifte av bilglass er ikke bonusreduserende.

  • Har du Delkasko-, Kasko- eller Bil Ekstra-forsikring er bilens frontrute, side- og bakvinduer, samt glasstak og takluker av glass forsikret.

  • Bil Ekstra: Leiebil etter en erstatningsmessig kaskoskade dekkes med inntil kr 1.000 i 15 dager. Kan utvides til 25 eller 30 dager.

    Leiebil kan også tegnes som tillegg til kasko alene. Dekkes etter en erstatningsmessig kaskoskade med inntil 1.000 kroner i 15 dager. Kan utvides til 25 eller 30 dager.

  • Har du Delkasko, Kasko eller Bil Ekstra hos oss er veihjelp inkludert i forsikringen.

    Vi hjelper deg ved:

    • Motorstopp
    • Kollisjon/utforkjøring
    • Punktering
    • Hvis du låser deg ute
    • Hvis bilen ikke vil starte hjemme
    • Andre uhell med bilen
  • Med Delkasko eller Kasko er egenandelen ved veihjelp 500 kroner og betales på stedet til bilberger, med mindre du har fått tilsendt et forsikringsbevis hvor det står 0 kroner i egenandel. Har du Kasko uten leiebil er egenandelen forhøyet til den egenandelen du har valgt på forsikringen.

Kontakt oss

Ring 55 17 18 18

Vårt kundesenter er åpent:

  • Man-tors: 08-17
  • Fredag:   08-16
  • Lørdag og søndag: Stengt

Gå til kundesenter

Telefonnummer