Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Høstkampanje! Nå får du 20 % nettrabatt på forsikringer hos Tryg. 

Nærbilde av stetoskop, saks og bandasjer.

Syk på reise?

Reiseforsikringen kan blant annet erstatte utgifter til medisiner, lege, tannlege, sykehus
og transport om du trenger medisinsk behandling.

Når gjelder forsikringen?

Reiseforsikringen kan hjelpe deg ved uventet akutt sykdom, ulykkesskade og alvorlig forverring av kjent sykdom.

Hva kan erstattes?

Forsikringen kan erstatte utgifter til lege, sykehusinnleggelse, medisiner, leie av krykker, transportutgifter og mer.

Må du avbryte reisen?

Om du må avbryte ferien av medisinske årsaker, kan du få kompensasjon for de ubrukte feriedagene.

 
Meld skaden

Trenger du øyeblikkelig hjelp?
Ring Tryg Alarm på +47 55 17 10 01 eller send e-post til trygalarm@tryg.no

Slik hjelper Tryg Alarm deg på reise

Dersom du blir innlagt på sykehus i utlandet eller får medisinske utgifter på over 5000 kroner må vår alarmsentral, Tryg Alarm, kontaktes. Dette er viktig for å sikre at du får den beste hjelpen.

Tryg Alarm hjelper deg også med å ivareta din egen sikkerhet, slik at du ikke risikerer å benytte legekontor/sykehus som er svartelistet, eller å få feil behandling.

Tryg Alarm er åpen 24 timer i døgnet

Tryg Alarm hjelper deg hvis du blir syk, skadet eller har behov for annen øyeblikkelig hjelp når du er på reise i utlandet. Er du blitt syk på reise og trenger legehjelp eller hjemtransport skal du alltid ta kontakt med Tryg Alarm.

Alarmsentralen er åpen 24 timer i døgnet og har en stab av erfarne medarbeidere som alle snakker norsk og flere andre språk.

Få hjelp av spesialutdannede eksperter

Dersom du blir syk i utlandet vil en av vaktlegene være i kontakt med behandlende lege, sykehus og deg. Det er den samme legen som vil følge saken, helt til du er frisk og hjemme i Norge.

Alarmsentralen hjelper deg med å kontakte lege og sykehus. Tryg alarm vil forberede institusjonene før du kommer. ​

Hjemtransport

Tryg Alarm tar ansvar for å bestille hjemreise dersom du ikke kan benytte dine opprinnelige reiseplaner.

I samarbeid med behandlende lege/sykehus vurderer vaktlegen om sykdommen er av en slik karakter at hjemtransport er nødvendig og forsvarlig. I en slik vurdering vil medisinske forhold bli prioritert.​
Business class er ikke dekket.

Medisinsk hjelp over hele verden

Vår alarmsentral har et nettverk av private og offentlige medisinske kontorer og sykehus over hele verden. Tryg Alarm er tilknyttet et stort internasjonalt nettverk av redningsselskaper, reisebyrå, ambulansefly, leger, klinikker, sykehus med mer.

Dette sikrer at hjelpen blir så sikker og effektiv som mulig.

Kontakt Tryg Alarm

Trenger du øyeblikkelig hjelp?
Ring Tryg Alarm på +47 55 17 10 01 eller send
e-post til trygalarm@tryg.no

Eksempler på utgifter som kan erstattes

  • Utgifter til lege
  • Sykehusinnleggelse i inntil 60 døgn
  • Medisin, bandasjer og lignende 
  • Leie av krykker og rullestol
  • Fysikalsk behandling foreskrevet av lege
  • Transportutgifter i forbindelse med medisinsk behandling
  • Dokumenterte telefonutgifter til samtaler med Tryg eller Tryg Alarm

Meld skaden

Tilbake til andre reiseskader