Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Akkurat nå har vi noen tekniske utfordringer

Vi opplever noen tekniske utfordringer, og noen av våre tjenester er derfor utilgjengelig akkurat nå. Vi jobber med å ordne feilen, og du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen. Beklager ulempen!

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Kvinne på apotek

Syk på reise?

Reiseforsikringen kan blant annet erstatte utgifter til medisiner, lege, tannlege, sykehus og transport om du trenger medisinsk behandling.

Meld skade

Trenger du øyeblikkelig hjelp?
Ring Tryg Alarm på +47 55 17 10 01 eller send e-post til trygalarm@tryg.no

    Når gjelder forsikringen?

    Reiseforsikringen kan hjelpe deg ved uventet akutt sykdom, ulykkesskade og alvorlig forverring av kjent sykdom.

    Hva kan erstattes?

    Forsikringen kan erstatte utgifter til lege, sykehusinnleggelse, medisiner, leie av krykker, transportutgifter og mer.

    Må du avbryte reisen?

    Om du må avbryte ferien av medisinske årsaker, kan du få kompensasjon for de ubrukte feriedagene.

    Trenger du akutt hjelp på reise?

    Tryg Alarm hjelper deg også med å ivareta din egen sikkerhet, slik at du ikke risikerer å benytte legekontor/sykehus som er svartelistet, eller å få feil behandling. Ring Tryg Alarm på +47 55 17 10 01 eller send e-post til trygalarm@tryg.no

    Tryg Alarm er åpen 24 timer i døgnet

    Tryg Alarm hjelper deg hvis du blir syk, skadet eller har behov for annen øyeblikkelig hjelp når du er på reise i utlandet. Er du blitt syk på reise og trenger legehjelp eller hjemtransport skal du alltid ta kontakt med Tryg Alarm.

    Alarmsentralen er åpen 24 timer i døgnet og har en stab av erfarne medarbeidere som alle snakker norsk og flere andre språk.

    Få hjelp av spesialutdannede eksperter

    Dersom du blir syk i utlandet vil en av vaktlegene være i kontakt med behandlende lege, sykehus og deg. Det er den samme legen som vil følge saken, helt til du er frisk og hjemme i Norge.

    Alarmsentralen hjelper deg med å kontakte lege og sykehus. Tryg alarm vil forberede institusjonene før du kommer. ​

    Hjemtransport

    Tryg Alarm tar ansvar for å bestille hjemreise dersom du ikke kan benytte dine opprinnelige reiseplaner.

    I samarbeid med behandlende lege/sykehus vurderer vaktlegen om sykdommen er av en slik karakter at hjemtransport er nødvendig og forsvarlig. I en slik vurdering vil medisinske forhold bli prioritert.​
    Business class er ikke dekket.

    Medisinsk hjelp over hele verden

    Vår alarmsentral har et nettverk av private og offentlige medisinske kontorer og sykehus over hele verden. Tryg Alarm er tilknyttet et stort internasjonalt nettverk av redningsselskaper, reisebyrå, ambulansefly, leger, klinikker, sykehus med mer.

    Dette sikrer at hjelpen blir så sikker og effektiv som mulig.

    Eksempler på utgifter som kan erstattes

    • Utgifter til lege
    • Sykehusinnleggelse i inntil 60 døgn
    • Medisin, bandasjer og lignende 
    • Leie av krykker og rullestol
    • Fysikalsk behandling foreskrevet av lege
    • Transportutgifter i forbindelse med medisinsk behandling
    • Dokumenterte telefonutgifter til samtaler med Tryg eller Tryg Alarm