Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Telenor-kunder har problemer med å nå oss på telefon. Vi jobber med å løse saken, og anbefaler i mellomtiden at du benytter chat for å få hjelp og svar på dine spørsmål.

Sort bil

Har du hatt et sammenstøt med et annet kjøretøy?​

Har din parkerte bil blitt påkjørt eller har du rygget inn i naboens garasje? Her kan du lese om hva som er dekket når du har hatt et sammenstøt med en annen bil eller andre kjøretøy. 

Meld skaden

NB!
Hvis det andre kjøretøyet er ukjent, må skaden meldes via Kun skade på eget kjøretøy.
Gjelder det en firmabil? Klikk her.

    Hva dekker forsikringen?

    Vår bilforsikring er blant markedets beste, og dekker mye av det som kan gå galt med kjøretøyet ditt. Hva som dekkes, avhenger av hvilken forsikring du har valgt.

    Uansett hvilken bilforsikring du har, er den lovpålagte ansvarsforsikringen alltid inkludert.

    Hva dekker forsikringen ikke?

    Selv om vår bilforsikring dekker det meste, kan den dessverre ikke dekke alt. Hver forsikringspakke har sine ulike begrensninger.

    Mye kan repareres

    Deler som er skadet reparerer vi når det er mulig. Deler som må skiftes, bytter vi enten med nye, eller pent brukte originaldeler som er like gode som nye.

    Dette er i tråd med vår bærekraftprofil som du som kunde bidrar til.

    Vil du bruke forsikringen, eller beholde bonusen din?

    Trygge sjåfører belønnes for skadefri kjøring i form av bonus. Jo høyere bonus, desto mindre koster forsikringen din. Dette betyr at noen typer bilskader gir deg bonustap dersom du velger å bruke forsikringen din. 

    Når skaden er taksert (og også etter skaden er avsluttet), kan du selv vurdere om du ønsker å bruke forsikringen din eller betale for reparasjonen selv, og dermed beholde bonusen du har i dag.​

    Vi vil oppfordre deg til å sjekke med verkstedet om hva som egentlig må repareres. Kan du reparere kun det som er skadet, og unngå å bruke forsikringen?

    Les mer om hvordan bonusordningen fungerer 

    Husk at du kan få leiebil

    Mens du venter på å få bilen din tilbake fra verkstedet, kan du få leiebil. Merk at dette kun gjelder for Bil Ekstra-kunder og når skaden er dekket av forsikringen. Om du har valgt å betale for skaden selv (for eksempel fordi du vil beholde bonusen din), kan du likevel få leiebil. ​

    Meld skaden

    Hjelpen er ikke langt unna

    Når skaden først er ute, kan du være trygg på at du er i gode hender. Vi har avtale med de beste verkstedene som har kompetansen som trengs for å sikre et godt resultat

    Sånn fikser vi bilen din

    Tilbake til alle kjøretøyskader