Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Meld skade blir snart enda bedre
Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer. Dette kan bety at Meld skade ikke fungerer som den skal. Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke siden igjen.

Akkurat nå har vi noen tekniske utfordringer

Vi opplever noen tekniske utfordringer, og noen av våre tjenester er derfor utilgjengelig akkurat nå. Vi jobber med å ordne feilen, og du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen. Beklager ulempen!

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Avbestilt reise

Avbestilling grunnet koronaviruset, eller når reisen avbestilles på grunn av akutt sykdom, ulykke eller dødsfall før du forlater hjemmet. Du kan melde skaden inntil ett år etter at den oppstod.

Viktig informasjon om avbestilling i forbindelse med koronaviruset

Reiseforsikringen hos Tryg dekker kun utgifter som ikke refunderes av reisearrangør, flyselskap og hotell. Før du melder saken hos oss, må du ha avklart hva som refunderes av andre. Vent derfor til etter avreisedato, slik at du vet hvilke bestillinger som har blitt kansellert og kan kreves tilbake fra reisearrangør, flyselskap og hotell.

På spørsmålet «Hva er årsaken til at reisen må avbestilles?» i skjemaet, ber vi deg velge «koronavirus/katastrofe/krig/terror». Dersom dette valget ikke er tilgjengelig, velg «Andre årsaker».

Lurer du på når avbestilling dekkes? Les mer om reiseforsikring og koronaviruset


Meld skaden

Ha følgende informasjon klar når du fyller ut skademeldingsskjemaet:

  • Hvor mye reisearrangør / transportør / hotell refunderer
  • Fødselsnummer til hovedforsikringstaker
  • Avtalenummer hvis du er forsikret gjennom arbeidsgiver
  • Utlegg for reisen
  • Dato for reisen
  • Legeerklæring/dokumentasjon som bekrefter årsaken til avbestillingen
  • Kortinformasjon på kortet som reisen ble betalt med, slik som kortnummer, navn og fødselsdato på kortholder, sum betalt og belastningsdato

Når skaden er meldt

Grunnet stor pågang har vi dessverre lenger behandlingstid enn normalt. Purring på skadesaken din vil kun gjøre at behandlingstiden blir lenger. Vi ber om din forståelse og hjelper deg så snart vi har anledning. 


Tilleggsinformasjon

Her kan du legge til tilleggsinformasjon og vedlegg til eksisterende skadesak.

Legg til tilleggsinformasjon