Vi oppdaterer systemene våre.
Du kan derfor oppleve noe ustabilitet i skadeskjema, på Min side og ved kjøp av forsikring på nett. Vennligst prøv igjen senere.

Avbestilt reise

Avbestilling grunnet koronaviruset, eller når reisen avbestilles på grunn av akutt sykdom, ulykke eller dødsfall før du forlater hjemmet. Du kan melde skaden inntil ett år etter at den oppstod.

Viktig informasjon om avbestilling i forbindelse med koronaviruset

Reiseforsikringen hos Tryg dekker kun utgifter som ikke refunderes av reisearrangør, flyselskap og hotell. Før du melder saken hos oss, må du ha avklart hva som refunderes av andre. Vent derfor til etter avreisedato, slik at du vet hvilke bestillinger som har blitt kansellert og kan kreves tilbake fra reisearrangør, flyselskap og hotell.

På spørsmålet «Hva er årsaken til at reisen må avbestilles?» i skjemaet, ber vi deg velge «koronavirus/katastrofe/krig/terror». Kunder med forsikring via kredittkort skal velge «Andre årsaker».

Lurer du på når avbestilling dekkes? Les mer om reiseforsikring og koronaviruset


Meld skaden

Ha følgende informasjon klar når du fyller ut skademeldingsskjemaet:

  • Hvor mye reisearrangør / transportør / hotell refunderer
  • Fødselsnummer til hovedforsikringstaker
  • Avtalenummer hvis du er forsikret gjennom arbeidsgiver
  • Utlegg for reisen
  • Dato for reisen
  • Legeerklæring/dokumentasjon som bekrefter årsaken til avbestillingen
  • Kortinformasjon på kortet som reisen ble betalt med, slik som kortnummer, navn og fødselsdato på kortholder, sum betalt og belastningsdato

Når skaden er meldt

Grunnet stor pågang har vi dessverre lenger behandlingstid enn normalt. Purring på skadesaken din vil kun gjøre at behandlingstiden blir lenger. Vi ber om din forståelse og hjelper deg så snart vi har anledning. 


Meld skaden