Nettsiden vår blir snart enda bedre

Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal.
Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Akkurat nå har vi noen tekniske utfordringer

Vi opplever noen tekniske utfordringer, og noen av våre tjenester er derfor utilgjengelig akkurat nå. Vi jobber med å ordne feilen, og du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen. Beklager ulempen!

Vi har fått henvendelser fra kunder som har mottatt e-poster om refusjon av et beløp på en gammel forsikringsfaktura. Disse e-postene er svindelforsøk. Vi oppfordrer alle om ikke å klikke på lenkene i disse e-postene og om å slette e-postene umiddelbart. 

Hvordan vil du betale?

Hos oss betaler du trygt og enkelt med Avtalegiro eller eFaktura. Her kan du lese om forskjellene på de to, og hvordan du kommer i gang.

Avtalegiro – enkelt og trygt

Avtalegiro er en betalingstjeneste for automatisk betaling av dine faste regninger, og er en avtale mellom deg og banken din. Fakturaene fra oss kommer som avtalegiro i nettbanken din, og banken sørger for at de blir betalt direkte fra din konto på forfallsdato. Enkelt og trygt, du trenger ikke gjøre noe. Alle fakturaer med fakturadetaljer har du lett tilgjengelig på Min side.

Slik får du avtalegiro

Avtalegiro oppretter du selv i nettbanken din, eller via Min side. I nettbanken betaler du den første fakturaen fra oss manuelt. Nettbanken spør da om du ønsker avtalegiro. Når du oppretter avtalen velger du en fast dato for når du vil at betalingen skal skje. Du kan endre forfallsdato på Min side senere, om du ønsker det.

PS! Hvis du på et eller annet tidspunkt i stedet ønsker at avtalegiroen skal trekkes fra en annen konto, fikser du det enkelt selv i nettbanken din.

eFaktura – enkelt, trygt og litt manuelt

Fakturaen fra oss med fakturadetaljer, kommer ferdig utfylt i nettbanken din eller på Vipps med KID-nummer og det hele. Du må selv godkjenne betalingen for at den skal bli betalt. Du får melding i nettbanken hver gang det kommer ny eFaktura fra oss.

Slik får du eFaktura

eFaktura oppretter du selv i nettbanken din. Si «Ja, takk til alle» eFaktura-avtaler i nettbanken, så opprettes eFaktura automatisk for deg – enkelt og greit. Har du allerede sagt «Ja, takk til alle», trenger du ikke gjøre noe.

PS! Husk at eFaktura er knyttet opp mot personnummer, altså mot person. Det betyr at eFaktura ikke vil fungere om en annen person enn forsikringstaker skal betale regningene. Da anbefaler vi i stedet Avtalegiro.

PPS! Gjør du endringer i forsikringene dine som påvirker prisen, sender vi ny oppdatert eFaktura. Er du usikker på hvilken eFaktura du skal betale, vil som oftest siste eFaktura erstatte tidligere tilsendt. Uansett, du finner alltid oppdatert betalingsinformasjon på Min side.

Få svar på flere spørsmål om betaling og faktura her