Betalingsmåter

Som kunde i Tryg kan du velge mellom faktura i posten, AvtaleGiro og eFaktura.

Fra februar 2017 vil kunder som mottar faktura i posten få et gebyr på kr 49 per faktura. Du kan enkelt unngå dette gebyret. Alt du trenger å gjøre er å opprette Avtalegiro eller eFaktura.

Slik oppretter du AvtaleGiro 
Slik oppretter du eFaktura 
Betaling fra utlandet

 

Dele opp fakturaen?

Du velger selv om du vil ha 2, 3, 4 eller 12 betalingsterminer. Ønsker faktura hver måned (12 terminer) kreves det at du oppretter Avtalegiro. 
Les mer om betalingsterminer
 

Bedriftskunde?

Les mer om betaling og faktura for bedrifter

Kontakt oss gjerne på telefon 21 99 93 31, hvis du har spørsmål om Avtalegiro, eFaktura eller betalingsterminer.
 

Ønsker du mer informasjon?

Kontakt oss gjerne på 915 04040, hvis du har videre spørsmål om Avtalegiro, eFaktura eller betalingsterminer.

 

  • Ja, du kan dele avtalen 1, 2, 3 og 4 betalingsterminer.

    Har du Avtalegiro kan du i tillegg velge å dele betalingen i månedlig avdrag (12 terminer)

  • Hvis du velger å dele betalingen opp i flere terminer vil du få termingebyr. Unntaket er hvis du velger Avtalegiro med 12 terminer uten papirvarsling.

  • Hvis du ikke har dekning på konto på trekkdato vil banken forsøke igjen de to påfølgende dager. Etter dette må du selv betale faktura manuelt i nettbanken.

  • Dersom du skal foreta en innbetaling til Tryg fra utlandet vil du trenge følgende opplysninger.

  • Avtalegiro er en betalingstjeneste der banken sørger for at faste regninger automatisk betales på forfallsdato.

  • Avtalegiro oppretter du i forbindelse med betaling av faktura i nettbanken.

    Vær opperksom på at det kun må registreres Avtalegiro, eFaktura vil dessverre ikke fungere med vår avtalegiroløsning.

  • Nei, du kan også ha Avtalegiro hvis du har 1, 2, 3 eller 4 terminer

  • Nei, du får i utgangspunktet ikke tilsendt faktura når du har Avtalegiro. Du kan varsles per post om at trekkbeløp er sendt til banken din mot et gebyr, men dette er ikke en fullstendig faktura. Ønsker du å se full faktura anbefaler vi at du kombinerer Avtalegiro med eFaktura.

  • Hvis du har Avtalegiro og 12 betalingsterminer slipper du gebyr, med unntak av hvis du har papirvarsling.

  • Noen banker tillater en kombinasjon av eFaktura og Avtalegiro.

    Ved opprettelse av både Avtalegiro og eFaktura er det svært viktig at Avtalegiro registrert først, og at denne er aktiv før eventuelt eFaktura legges til.

    Dersom denne kombinasjonen er registrert rett vil faktura sendes elektronisk til nettbanken med alle detaljer. I tillegg slipper du å godkjenne betalingen da pengene trekkes automatisk på forfallsdato.

  • Avtalegiro er knyttet til ett bestemt kontonummer. Hvis du bytter bank eller ønsker å trekke pengene fra en annen konto i samme bank, må Avtalegiro opprettes på nytt på det nye kontonummeret. 

    Først sletter du gjeldene avtale i nettbanken. Dagen etter oppretter du avtalen på nytt på det nye kontonummeret. Har du 12 terminer ber vi om at du kontakter Tryg på telefon 915 04040 før du oppretter Avtalegiro i nettbanken på det nye kontonummeret.

  • Hvis du ønsker å si opp Avtalegiro kan du gjøre dette i nettbanken din.

  • Ja, du kan få avtalegiro selv om du ikke har nettbank. Tar du kontakt med banken din kan de hjelpe deg.

  • eFaktura er en elektronisk faktura som sendes fra utsteder til mottaker elektronisk. For å betale en eFaktura må mottaker godkjenne betalingen i sin nettbank.

  • For å opprette eFaktura gjør du følgende:

    - Logg deg på nettbanken din 
    - Velg eFaktura 
    - Velg Tryg Forsikring

    Ved førstegangsregistrering vil du ha behov for din eFakturareferanse. Denne finner du på giroen du har mottatt fra Tryg Forsikring, eller ved å sende en henvendelse til Tryg. Som bruker av Min side finner du også denne under Mine personopplysninger.

  • Hvis du ikke har dekning på konto på trekkdato vil banken forsøke igjen de to påfølgende dager. Etter dette må du selv betale faktura manuelt i nettbanken.

  • Noen banker tillater en kombinasjon av eFaktura og Avtalegiro.

    Ved opprettelse av både Avtalegiro og eFaktura er det svært viktig at Avtalegiro registrert først, og at denne er aktiv før eventuelt eFaktura legges til.

    Dersom denne kombinasjonen er registrert rett vil faktura sendes elektronisk til nettbanken med alle detaljer. I tillegg slipper du å godkjenne betalingen da pengene trekkes automatisk på forfallsdato.