Betalingsmåter

Som kunde i Tryg kan du velge mellom faktura i posten, AvtaleGiro og eFaktura.

Alle kunder som mottar faktura i posten vil få et gebyr på kr 49 per faktura. Du kan enkelt unngå dette gebyret. Alt du trenger å gjøre er å opprette Avtalegiro eller eFaktura.

Slik oppretter du AvtaleGiro 
Slik oppretter du eFaktura 
Betaling fra utlandet

 

Dele opp fakturaen?

Du velger selv om du vil ha 2, 3, 4 eller 12 betalingsterminer. Ønsker faktura hver måned (12 terminer) kreves det at du oppretter Avtalegiro. 
Les mer om betalingsterminer
 

Ønsker du mer informasjon?

Du finner full faktura- og betalingsoversikt på din Min side. 

Logg inn på Min side
 

Bedriftskunde?

Les mer om betaling og faktura for bedrifter

Du finner også full faktura- og betalingsoversikt på Min Bedrift.
 

  • Ja, du kan dele avtalen 1, 2, 3 og 4 betalingsterminer.

    Har du Avtalegiro kan du i tillegg velge å dele betalingen i månedlig avdrag (12 terminer)

  • Ja, man vil måtte aktivere ønsket betalingsløsning i nettbanken.

    Aktivering av eFaktura eller Avtalegiro på Min side
    Dersom det er opprettet Avtalegiro eller eFaktura hos kundesenteret vil det synliggjøres en knapp for aktivering av avtalegiro/eFaktura på din Min side. Når du klikker på aktiveringsknappen vil du sendes til Nets, hvor du enkelt aktiverer ønsket betalingsløsning med BankID. 

    Aktivering av Avtalegiro i nettbanken
    Aktiveres ved første betaling av faktura i nettbanken.

    Aktivering av eFaktura i nettbanken
    Søk opp Tryg forsikring i nettbanken. Aktivér avtalen med din eFaktura-referanse - referansen finner du på din faktura.
     

  • Hvis du velger å dele betalingen opp i flere terminer vil du få termingebyr. Unntaket er hvis du velger Avtalegiro med 12 terminer uten papirvarsling.

  • Hvis du ikke har dekning på konto på trekkdato vil banken forsøke igjen de to påfølgende dager. Etter dette må du selv betale faktura manuelt i nettbanken.

  • Dersom du skal foreta en innbetaling til Tryg fra utlandet vil du trenge følgende opplysninger.

  • Du finner KID- og kontonummer på din Min side under "Betaling". Denne informasjonen er også opplyst på din faktura. 

  • Beløpsgrense er et maksbeløp for trekk på din avtalegiro. Beløpsgrensen er alltid satt høyere enn faktisk trekk. Dette er i tilfellet et trekk ikke gjennomføres, og det for eksempel trekkes dobbelt ved neste innbetaling. Vi anbefaler ikke å endre beløpsgrensen.

  • Den finner du på din Min side eller Min Bedrift. Her finner du også full betalingsoversikt. 

  • Den finner du på Min side under "Betaling". 

    Logg inn på Min side

  • Avtalegiro er en betalingstjeneste der banken sørger for at faste regninger automatisk betales på forfallsdato.

  • Avtalegiro oppretter du i forbindelse med betaling av faktura i nettbanken.

    Vær opperksom på at det kun må registreres Avtalegiro, eFaktura vil dessverre ikke fungere med vår avtalegiroløsning.

  • Nei, du kan også ha Avtalegiro hvis du har 1, 2, 3 eller 4 terminer

  • Nei, du får i utgangspunktet ikke tilsendt faktura når du har Avtalegiro. Du kan varsles per post om at trekkbeløp er sendt til banken din mot et gebyr, men dette er ikke en fullstendig faktura. Ønsker du å se full faktura anbefaler vi at du kombinerer Avtalegiro med eFaktura.

  • Hvis du har Avtalegiro og 12 betalingsterminer slipper du gebyr, med unntak av hvis du har papirvarsling.

  • Det er mulig å opprette Avtalegiro kombinert med eFaktura dersom du har 1, 2, 3 eller 4 terminer. 

  • Avtalegiro er knyttet til ett bestemt kontonummer. Hvis du bytter bank eller ønsker å trekke pengene fra en annen konto i samme bank, må Avtalegiro opprettes på nytt på det nye kontonummeret. 

    Først sletter du gjeldene avtale i nettbanken. Dagen etter oppretter du avtalen på nytt på det nye kontonummeret. Har du 12 terminer ber vi om at du kontakter Tryg på telefon 915 04040 før du oppretter Avtalegiro i nettbanken på det nye kontonummeret.

  • Hvis du ønsker å si opp Avtalegiro kan du gjøre dette i nettbanken din.

  • Ja, du kan få avtalegiro selv om du ikke har nettbank. Tar du kontakt med banken din kan de hjelpe deg.

  • Nei, det er dessverre ikke mulig å få faktura per post dersom du har Avtalegiro, men du finner full oversikt over betaling på din Min side.

  • Nei, trekket for Avtalegiro vil gå automatisk hver måned. 

  • Beløpet synliggjøres 12 dager før trekket i din nettbank. Du kan også få varsling på e-post eller SMS om du ønsker dette, kontakt da vårt kundesenter.

  • Avtalegiro er knyttet til ett bestemt kontonummer. Hvis du bytter bank eller ønsker å trekke pengene fra en annen konto i samme bank, må Avtalegiro opprettes på nytt på det nye kontonummeret. 

    Først sletter du gjeldene avtale i nettbanken. Dagen etter oppretter du avtalen på nytt på det nye kontonummeret. Har du 12 terminer ber vi om at du kontakter Tryg på telefon 915 04040 før du oppretter Avtalegiro i nettbanken på det nye kontonummeret.

  • eFaktura er en elektronisk faktura som sendes fra utsteder til mottaker elektronisk. For å betale en eFaktura må mottaker godkjenne betalingen i sin nettbank.

  • For å opprette eFaktura gjør du følgende:

    - Logg deg på nettbanken din 
    - Velg eFaktura 
    - Velg Tryg Forsikring

    Ved førstegangsregistrering vil du ha behov for din eFakturareferanse. Denne finner du på giroen du har mottatt fra Tryg Forsikring, eller ved å sende en henvendelse til Tryg. Som bruker av Min side finner du også denne under Mine personopplysninger.

  • Hvis du ikke har dekning på konto på trekkdato vil banken forsøke igjen de to påfølgende dager. Etter dette må du selv betale faktura manuelt i nettbanken.

  • Det er mulig å opprette Avtalegiro kombinert med eFaktura dersom du har 1, 2, 3 eller 4 terminer. 

  • Nei, det er dessverre ikke mulig å få faktura per post dersom du har eFaktura, men du finner full oversikt over betaling på din Min side.

  • Ja, du vil selv måtte godkjenne betaling av faktura i din nettbank dersom du har eFaktura.

  • Trekket blir synlig 35 dager før forfall i din nettbank.

  • Faktura vises i nettbanken på alle disponible kontonummer. Ønsker du å endre registrert kontonummer, kan du enkelt endre dette i din nettbank.