Del opp betalingen

Synes du det er mye å betale hele årspremien på en gang? Da kan du velge å dele opp regningen for forsikringsavtalen din. Her kan du se hvilke betalingsløsninger vi tilbyr.

Vær oppmerksom på at valg av 2, 3 eller 4 terminer gir tillegg i prisen. 

AvtaleGiro

Med AvtaleGiro trekkes regningene automatisk på forfallsdato. Du kan velge å betale 1, 2, 3, 4 eller 12 ganger i året. Hvis du ønsker sender vi deg en varsling om at neste trekk er sendt til banken din på sms, e-post eller i posten. Trekkvarsling per post gir 2 % tillegg i prisen.

eFaktura

Med eFaktura får du elektronisk faktura sendt til nettbanken. Vi tilbyr 1, 2, 3 eller 4 betalingsterminer og betaling utføres uten å taste verken konto eller kid-nummer.

AvtaleGiro + eFaktura

Det er mulig å opprette AvtaleGiro kombinert med eFaktura dersom antall betalinger i året er 1, 2, 3 eller 4.

Ved opprettelse av både AvtaleGiro og eFaktura er det svært viktig at AvtaleGiro registreres først, og at denne er aktiv før eventuelt eFaktura legges til.

Dersom denne kombinasjonen er registrert rett vil faktura sendes elektronisk til nettbanken med alle detaljer. I tillegg slipper du å godkjenne betalingen da pengene trekkes automatisk på forfallsdato.

Faktura per post

Hvis du ønsker vanlig faktura tilsendt i posten kan du få denne oppdelt i inntil 4 terminer.

Termingebyr

Uavhengig av betalingsmetode medfører valg av 2, 3 eller 4 betalingsterminer et gebyr. Gebyret fordeles likt utover antall valgte terminer.

  • 2 og 3 terminer gir 4 % tillegg i prisen
  • 4 terminer gir 5 % tillegg i prisen

Endring av antall betalingsterminer

Ønsker du å dele opp betalingen eller endre antall betalingsterminer kan du kontakte kundeservice.

Få svar på flere spørsmål om betaling og faktura her