Landets beste kundeservice

Tryg gikk helt til topps i kategorien forsikring, da prisene for Årets kundeservice 2015 ble delt ut i januar. Tryg fikk utmerkelsen blant annet for kort svartid på telefon, og profesjonelle rådgivere som sørger for at kundene får rett behandling.

 

– Gjett om vi er stolte nå. Dette er en veldig hyggelig og velfortjent bekreftelse på at vi har flinke og engasjerte medarbeidere i kundefront. Norges beste faktisk, jubler leder for kontaktsenteret i Norge, Steinar Pihl.

Sammen med leder for Inbound Bergen 1, Tan Trung Nguyen, kunne Pihl motta prisen for Årets beste kundeservice 2015, under en egen seanse i forbindelse med Kundeservicedagene 2016. 

Landets beste kundeservice

PRISVERDIG: Trygs Tan Trung Nguyen (til venstre) og Steinar Pihl (til høyre) kunne motta prisen for Årets Kundeservice av konferansier Truls Svendsen. 
 

Pihl understreker at prisen er en stor annerkjennelse av det gode arbeid som gjøres i Inbound. Ikke minst håper han prisen vil bidra til en ekstra drive, og at den skaper ytterlige motivasjon og entusiasme til å stå på for den gode kundeopplevelse.

– Dette er et kjærkomment kvalitetsstempel som helt klart kommer til å brukes som et unikt salgsargument i tiden fremover. Kundeservice er utvilsomt et viktig parameter når kundene skal velge hvem de ønsker tar hånd om forsikringene deres, fremholder Pihl.

Han får full støtte av en minst like glad Robert Øxenbjerg. Han er leder for Inbound, og kan sammen med sine medarbeidere skryte av å levere landets beste kundeservice i forsikringsmarkedet.

Landets beste kundeservice

Herfra skapes landets beste kundeservice på forsikringsfronten. (Foto: Geir Dahle)

Skarp konkurranse 
– Bransjens beste kundeservice har vært et mål for oss. Derfor er det flott med en bekreftelse på at det vi gjør er riktig og faktisk utgjør en forskjell, sier Inbound-lederen.

Han er helt klar på at den gjeve prisen er mye takket være en fantastisk dyktig gjeng i Inbound Tønsberg og Bergen.

– Vi har jobbet mye og målrettet med tilbakemeldinger fra kundene for å tilstrebe en best mulig kundeopplevelse. Ikke minst har vi fått veldig gode tilbakemeldinger på SMS-ene våre, sier Øxenbjerg, som nå kan skilte med en snittskår for SMS-tilbakemeldingene på over 9,3.

Proffe og hjelpsomme 

Tryg har tidligere fått pris for beste call-senter (2012), men det er første gang selskapet kan innkassere Tekna og TNS Gallups prestisjetunge utmerkelse Årets kundeservice. Tryg vant prisen i konkurranse med blant annet finalistene Codan og IF, i en bransje som alltid har scoret høyt på kundetilfredshet.

I juryen begrunnelse for tildelingen heter det blant annet at:

"Selskapet har kort svartid på telefon. Rådgiverne hos selskapet er meget profesjonelle og man får svar på spørsmålene sine, i tillegg til god rådgiving om videre gang i saken. Svært god kundeservice med forståelsesfulle og hjelpsomme kundebehandlere."

– Det er mange selskap som er med i konkurransen og det er hard kamp om å være best, forteller Finn Olav Sveinall, som er seniorrådgiver i TNS Gallup.

Få tilbud Ring meg opp