Nettsiden vår blir snart enda bedre
Akkurat nå jobber vi med noen tekniske forbedringer av nettsiden vår. Dette kan bety at kjøp av forsikring, melding av skade og Min side/Min bedrift ikke fungerer som de skal. Ingen grunn til panikk  – du vil snart kunne bruke hele nettsiden vår som normalt igjen.

Mor og datter ved spisebordet

Mestringstelefonen - for bedrifter

Livet skjer ikke bare mellom kl 8-16, vi strekker oss langt for å være tilgjengelig dersom du trenger noen å snakke med. Mestringstelefonen hjelper deg med tankespinn og veiledning innen psykisk helse. Tjenesten er åpen alle dager kl 08-23.

Her får du en støttesamtale med varighet opptil 30 min med en sykepleier som har spiss kompetanse på rådgivning innenfor problemstillinger knyttet til psykisk helse.

 

Ring Mestringstelefonen – 22 96 50 57

Mestringstelefonen er gratis inkludert i din behandlingsforsikring med utvidelse psykolog.

Samtaler med Mestringstelefonen er anonyme. Tryg har ikke innsyn i samtalene du har med Mestringstelefonen.

 

Eksempler på hva Mestringstelefonen kan hjelpe deg med

 

  • Synes du hverdagen er preget av problemer, stress og bekymringer? Trenger noen å lufte tankene dine med? Mange psykiske påkjenninger kan på sikt føre til muskel- og skjelettplager. Ved ta tak i stress og destruktive tanker på et tidlig stadium forebygger man at dette utvikler seg til mer alvorlige helseproblemer. Mestringstelefonen gir deg muligheten for en «mental debrief», og gir deg nyttige verktøy for å håndtere utfordringene dine. 
  • Vi vet at flere ledere nå ser at ansatte har det vanskelig. Er du en bedriftsleder som ønsker å tilrettelegge for ansatte som har det vanskelig, men som ikke vet helt hvordan? Mestringstelefonen gir en veiledende samtale. Du får informasjon om hvilke tilbud som finnes og akkurat hva din bedrift kan gjør for deres ansatte.
  • Synes du Teams og kommunikasjon digitalt blir frustrerende? Mye kommunikasjon forgår i disse dager over digitale løsninger, vi kan ikke se og snakke med våre kollegaer på samme måte. Dette kan føre til frustrasjon. Mestringstelefonen gir en støttende samtale og verktøy til å komme videre i dialogen.
  • Er du litt stresset eller bekymret? Pandemien har påvirket land, bedrift og enkeltpersoner. Mange kjenner på stress både i jobbsituasjon og på hjemmebane. Du som leder og dine ansatte får, gjennom Mestringstelefonen, støttesamtaler for å bedre håndtere denne type stress og bekymringer.



Tjenesten leveres av: 

Logo SOS International
 


Her finner du informasjon om Mestringstelefonen for privatkunder.



Helseportalen